trusty logo
trusty logo

מגזין הביטוח של טראסטי

פה תקבלו מידע על כל סוגי הביטוחים השונים, השוואות מחירים בביטוח, וכל ההדרכים לחיסכון במחירי הביטוח שלכם

2738 0

גמלאים? את הפטור ממס על רווחי הון – סעיף 125 ד' כבר הכרתם?

ילדי שנת 1949 הטבת המס שלא הכרתם

מירית גל
מאת: מירית גל גל ביטוחים בע"מ

פורסם: 26.12.2018 17:45

גמלאים? את הפטור ממס על רווחי הון – סעיף 125 ד' כבר הכרתם?

אחרי שחסכתם שנים רבות לפנסיה ושילמתם מיסים רבים, עכשיו המדינה דווקא רוצה לתת לכם הטבת מס - פטור ממס לגמלאים על רווחי הון. לא תיקחו? נכון לשנת 2017 גיל הפרישה עומד על 67 לגברים ו- 62 נשים, וזה הזמן שתתחילו לקבל קצבת אזרח וותיק, דהיינו "קצבת זקנה" בשמה העממי. גובה הקצבה משתנה בהתאם להיקף ההכנסות ממקורות אחרים. מדינת ישראל רוצה להטיב עם האזרח הגמלאי ומעניקה עבורו סל הטבות ובניהם גם הטבות מס.

חלק מהגמלאים משלימים הכנסה מתשואות על מוצרים בנקאים שונים, וכידוע החל משנת 2003 חלה חובת מס על רווחים ממרבית המוצרים הבנקאיים כגון מרווחי הון, שיכולה להגיע עד 25% מס מהרווח ובנסיבות מועטות מאוד ישנה הקלה במס או פטור. בשנים האחרונות המחוקק הישראלי הניח כי מרבית מהגמלאים משלימים את הקצבה בעזרת תשואות על רווחי הון, ולכן קבע כי סעיף 125 ד' יאפשר לאותם גמלאים לקבל פטור על רווחי הון, חסכונות ותשואות על השקעות בשוק ההון.

סעיף 125 ד' פתח עבור גמלאים צוהר לעולם חדש וחולל מהפכה של ממש, ולכן כיום פוליסות חיסכון הן האידיאליות ביותר עבור גמלאים ומהוות תחליף נהדר למגוון תיקי ההשקעות. אם כך, נותר לכם לבחור את התכנית המתאימה שתאפשר לכם לחשוב על המחר וליהנות מכל סעיפי החוק.

מי זכאי ליהנות מההטבה?

כל מי שהגיע לגיל הפרישה ונולד לפני 1.1.1948, זכאי להטבת מס יחיד מס על רווחי הון, כאשר גובהם אינו עולה על 13,440 שקלים לשנה. כאשר מדובר בבני זוג העומדים בתנאים ובגילים של גיל הפרישה, יקבלו פטור מתשלום מס עומד על 16,560 ש”ח. לצורך הדוגמה, ניקח בני זוג בני 70 פלוס אשר חסכו כ- 10,000 ₪ ריבית בשנה על החיסכון. ללא סעיף 125 ד', היה עליהם לשלם 25%, דהיינו היה עליהם לשלם 2,500 ₪. משום שהסכום הוא פחות מ 16,560 ₪, הם יקבלו פטור מלא ממס.

זה הזמן לחשוב על המחר

רגע לפני שתרימו טלפון למנהל השקעות, כדאי לדעת שהטבה זו תקפה רק על פוליסות חיסכון ופיקדונות בבנק. כידוע הריבית בבנק על חסכונות היא אפסית, ולכן אין כל סיבה לטרוח כדי לנצל את ההטבה. מה שכן, בפוליסות חיסכון שווה יותר לבדוק זכאות, או להקדים את המחר ולבצע תכנית שתוכלו ליהנות ממנה בעתיד. תכניות חיסכון מנוהלות על ידי חברות הביטוח והכספים מושקעים מחוץ לבנק. דמי הניהול בפוליסות חיסכון יהיו מוגדרים מראש, ישנה נזילות מלאה של הכסף, ניתן לעבור בין מסלולים ללא אירוע מס והשוס – הן מציגות תשואות גבוהות יותר מכל אפיק השקעה אחר.

לסיום, אין ספק שמדובר באחת ההטבות הטובות לגמלאים, הדרישות בה מינימליות והפוליסה עצמה מניבה תשואות תחרותיות ביחס לתיקי השקעות. הדובדבן בקצפת הוא כמובן סעיף 125 ד' שנועד להמתיק את פוליסות החיסכון ולהפוך אותן לכל כך אטרקטיביות.

 

 


האם המאמר עזר לך?
0עזר מאוד
0די עזר
0לא כל כך
0כלל לא עזר
צור קשר
אנא הזן את הפרטים הבאים ונחזור אליך בהקדם

אנשים חכמים משווים הצעות ביטוח

משווים וחוסכים
בביטוח הקיים

כבר משלמים על ביטוח קיים?
בדיקה קצרה בהר הביטוח תגלה לכם כמה אתם יכולים לחסוך
בעלויות הביטוח שלכם

כדי לשמור על הפרטיות שלך,
ישלח אליך קוד אימות אישי

תאריך הנפקת תעודת הזהות

תאריך הנפקת תעודת הזהות מופיע בתעודת הזהות כפי שמסומן בתמונה זו:
צילום של תעודת זהות
שימו לב!

אם מספר תעודת הזהות הוא של קטין (שעדיין לא הונפקה עבורו תעודת זהות), יש למלא ביום, בחודש ובשנה "נתון חסר". המידע המשמש לזיהוי מתעדכן מול מרשם האוכלוסין אחת לחודש. אם הונפקה עבורכם לאחרונה תעודת זהות חדשה, יכול להיות שתאריך ההנפקה טרם עודכן במערכת. במקרה כזה, הזינו את תאריך הנפקת תעודת הזהות הישנה, ואם אינכם יודעים אותו, נסו שנית במועד מאוחר יותר.